Reklamacje i platforma ODR

Jeśli nieprawidłowo wykonaliśmy Usługę, przysługuje Ci prawo do złożenia reklamacji.

Jak złożyć reklamację

Reklamacje dotyczące Usług określonych w Regulaminie innych niż opisane w § 11 Regulaminu. Reklamację możesz złożyć na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@medicalprogress.pl albo przesłać na piśmie na adres naszej siedziby:
Medical Progress Robert Weber
al. Kasztanowa 3a-5
53-125 Wrocław.

Dla sprawnego przebiegu procedury reklamacyjnej, wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: opis sprawy, w tym wskazanie Usługi, której dotyczy reklamacja, datę wystąpienia przyczyny będącej podstawą złożenia reklamacji, treść żądania, Twoje imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, który reprezentujesz, oraz adres poczty elektronicznej (adres e-mail), a także preferowany przez Ciebie sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji, jeśli życzysz sobie otrzymać odpowiedź na reklamację na piśmie za pośrednictwem poczty. W takim przypadku pamiętaj, aby w zgłoszeniu reklamacji podać swój adres do korespondencji, na który mamy wysłać odpowiedź na reklamację. Powyższa treść dotycząca zgłoszenia reklamacji stanowi jedynie przykład, z którego, chcąc zgłosić reklamację, nie musisz korzystać ani się nim kierować.

Twoją reklamację rozpatrzymy i udzielimy na nią odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez nas zgłoszenia reklamacji. Odpowiedź na reklamację prześlemy na adres poczty elektronicznej (adres e-mail) podany przez Ciebie w zgłoszeniu reklamacji albo na podany przez Ciebie adres do korespondencji, jeśli wskazałeś w zgłoszeniu reklamacji, że życzysz sobie otrzymać odpowiedź na reklamację na piśmie za pośrednictwem poczty.

Reklamacje i skargi dotyczące Usług określonych w § 11 Regulaminu – w części „Ubezpieczenia” Reklamację, w której chcesz zgłosić zastrzeżenia dotyczące Usług opisanych w § 11 Regulaminu, to jest w części „Ubezpieczenia”, świadczonych przez nas jako agenta ubezpieczeniowego w zakresie niezwiązanym z udzieloną ochroną ubezpieczeniową, jak również skargi dotyczące tych Usług, możesz złożyć: 1) w formie pisemnej – przesyłką pocztową na adres naszej siedziby: Medical Progress Robert Weber, al. Kasztanowa 3a-5, 53-125 Wrocław, albo osobiście w naszej siedzibie, 2) w formie elektronicznej – wysyłając wiadomość elektroniczną na adres: biuro@medicalprogress.pl, 3) ustnie - telefonicznie dzwoniąc pod numer telefonu: +48 730301140 (czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00) albo osobiście do protokołu podczas wizyty w naszej siedzibie.

Dla sprawnego przebiegu procedury reklamacyjnej wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: opis sprawy, której dotyczy reklamacja, datę wystąpienia przyczyny będącej podstawą złożenia reklamacji, treść żądania, Twoje imię i nazwisko lub nazwę podmiotu, który reprezentujesz, oraz adres do korespondencji. Jeśli życzysz sobie otrzymać odpowiedź na reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej, w takim przypadku zgłoszenie reklamacji powinno zawierać Twój adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który mamy wysłać odpowiedź na reklamację. Powyższa treść dotycząca zgłoszenia reklamacji stanowi jedynie przykład, z którego, chcąc zgłosić reklamację, nie musisz korzystać ani się nim kierować.

Twoją reklamację rozpatrzymy i udzielimy na nią odpowiedzi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania przez nas zgłoszenia reklamacji w zakresie niezwiązanym z udzieloną ochroną ubezpieczeniową. W szczególnie skomplikowanych przypadkach, uniemożliwiających nam rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi we wskazanym terminie 30 dni, poinformujemy Cię o tym, wskazując jednocześnie przewidywany termin rozpatrzenia reklamacji i udzielenia odpowiedzi, który nie może jednak przekroczyć 60 dni od dnia otrzymania Twojej reklamacji. Odpowiedź na reklamację przekażemy w postaci papierowej lub na innym trwałym nośniku, bądź - na Twój wniosek – za pośrednictwem poczty elektronicznej.

W przypadku złożenia reklamacji, skargi, zażalenia, związanej z ochroną ubezpieczeniową udzieloną przez Zakład Ubezpieczeń, w ramach współdziałania z Zakładem Ubezpieczeń - przekażemy reklamację, skargę, zażalenie Zakładowi Ubezpieczeń udzielającemu ochrony w celu jej rozpatrzenia.

Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów

  1. Podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów dotyczących Usług, o których mowa w § 11 Regulaminu, to jest w części „Ubezpieczenia” są:

    1. Rzecznik Finansowy (www.rf.gov.pl/polubowne) - dla Usługobiorców będących osobami fizycznymi,
    2. Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego (www.knf.gov.pl/dla_konsumenta/sad_polubowny).

  2. Podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących Usług innych niż określone w § 11 Regulaminu, dla Usługobiorców będących Konsumentami jest Inspekcja Handlowa. Zadania Inspekcji Handlowej w zakresie prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich wykonują właściwi miejscowo wojewódzcy inspektorzy Inspekcji Handlowej. Adres strony internetowej Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej: https://wiih.ibip.wroc.pl/public/

  3. Rzecznik Finansowy, Sąd Polubowny przy Komisji Nadzoru Finansowego oraz Inspekcja Handlowa są podmiotami uprawnionymi do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.

  4. Informujemy, że pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu polubownego rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR), z której może skorzystać Usługobiorca będący Konsumentem.

    Przypominamy jednocześnie nasz adres poczty elektronicznej do kontaktu: biuro@medicalprogress.pl

  5. Usługobiorca będący Konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozwiązania indywidualnego sporu z Medical Progress, korzystając z bezpłatnej pomocy prawnej Miejskich i Powiatowych Rzeczników Konsumentów. Wykaz Rzeczników Konsumentów wraz danymi teleadresowymi dostępny jest na następującej stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/rzecznicy

  6. Szczegółowe informacje o pozasądowych sposobach rozwiązywania sporów, a także zasady dostępu do tych procedur dostępne są w szczególności na następujących stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

    https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php

    http://www.polubowne.uokik.gov.pl

  7. Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów jest możliwe po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego.